O CO WŁAŚCIWIE CHODZI?
Cześć! Ponieważ forum dopiero zaczyna, udostępniamy możliwość stworzenia postaci z jednego z wymarłych klanów: Rzeki lub Cienia.
Ponieważ jednak klany te wyginęły, a z kotów, które pozostały, nie było możliwe odtworzenie klanów, gdyż zmarli również przywódcy i zastępcy, ilość takich postaci jest ograniczona do 8 slotów, które trzeba sobie zarezerwować na zasadzie kto pierwszy ten lepszy. Aktualizacja z dn. 4 lipca 2021: oddajemy do użytku niewykorzystane 2 sloty.
Oczywiście żadna postać nie istnieje w oderwaniu od innych – każdy ma jakąś rodzinę. Dlatego właśnie w historii postaci należy ją opisać i określić ewentualne pokrewieństwa wobec postaci NPC lub tych kreowanych przez innych graczy.
JAKĄ POSTACIĄ MOŻNA GRAĆ?
Najpierw trzeba zacząć od pochodzenia postaci:
- Można wymyślić sobie rodziców i ewentualną dalszą rodzinę. Rodzicami i resztą rodziny muszą być koty NPC, które zaginęły lub zmarły (lub są postaciami innych graczy). Oczywiście rodzina taka może być większa, można mieć np. rodzeństwo. Dostępne jest tu wiele opcji, możecie stworzyć własne dramy w historii swoich postaci, w tym nawet związki międzyklanowe i tym podobne.
- Można zacząć od bycia: rodzeństwem (niekoniecznie miotowym – może być starsze lub młodsze, a nawet przyrodnie), rodzicem, dziadkiem, bratankiem/siostrzenicą, wujem/ciocią, kuzynostwem i tym podobne wybranej postaci NPC z danego klanu, również tych wspomnianych tylko w skróconym spisie postaci danego klanu. NPC mają wpisane imiona rodziców, ale na tym etapie forum nic nie stoi na przeszkodzie, by je po prostu zmienić; w miarę możliwości jednak prosimy, by nie ingerować w historię postaci NPC.
Można zagrać również jednym z kociąt Lisiej Gwiazdy i Mknącego Skrzydła z Klanu Cienia. Jeden miot ma na koniec listopada 47 księżyców, drugi - 18 księżyców (jest w nim stworzona już postać, Żabia Łapa).
Bukowy Listek z Klanu Rzeki również miała dwa mioty: ojcem jej pierwszego miotu (kocięta w chwili pożaru miały 39 księżyców) był samotnik, drugiego Szepczący Strumień (kocięta w chwili pożaru miały 27 księżyców). - Można grać kotem, który został znaleziony i przygarnięty do klanu, gdy był kocięciem. W takim wypadku należy podać kim byli rodzice, co się z nimi stało i okoliczności przyjęcia do klanu.
W razie innych pomysłów zachęcamy do konsultacji z administracją. Pamiętajcie, że w naszych realiach ludzie jeszcze nie trzymali za bardzo kotów w domach (bardziej chodziły samopas), a już tym bardziej nie prowadzili ich hodowli, także taka opcja odpada.
Jeżeli chodzi o kreację postaci (wygląd i charakter), macie właściwie dowolność, choć odpadają np. hybrydy z dzikimi kotami. Oczywiście wciąż należy trzymać się genetyki, więc gdy robicie członka rodziny postaci NPC lub umawiacie się na granie rodzeństwem z innym graczem, to Wasze umaszczenia powinny ze sobą grać pod tym względem.
Historia dorosłych postaci jest nieco trudniejszą kwestią; tym trudniejszą, im starszy jest kot. Powinna sięgać samych narodzin i opisu dzieciństwa postaci, w tym imion rodziców, jej relacji z rodziną i losów tej rodziny, opisywać przebieg treningu i relacji z mistrzem, moment ceremonii na wojownika, wszystkie najważniejsze wydarzenia z życia kota, pochodzenie ewentualnych blizn, pochodzenie niestandardowych umiejętności (np. w jaki sposób postać nauczyła się zielarstwa, jeżeli nie jest medykiem, lub pływania, jeżeli nie pochodzi z Klanu Rzeki). Obowiązkowym elementem historii jest opisanie, w jaki sposób postać uratowała się z pożaru, a także jak dotarła na nowe ziemie.
Postaci z wymarłych klanów zależnie od uznania gracza mogą rozpocząć grę jako samotnik lub kot już przyjęty offscreenowo do któregoś z klanów. Z uwagi na Kodeks Wojownika przywódcy byli skłonni przyjąć te koty do swoich klanów, a także nie czekając na ceremonię przyznali im mistrzów, jeżeli to terminatorzy.
Rodzina postaci mogła zaginąć czy umrzeć wcześniej, jak i podczas pożaru.
Wojownicy mogą sobie wybrać na swojego dawnego mistrza dowolnego NPC klanowego, który żył, gdy postać była terminatorem (również wśród tych, które są tylko wpisane w skróconym spisie postaci lub były np. rodzicami aktualnych NPC); można też wymyślić jakąś postać. Terminatorzy, którzy już dołączyli do klanów, z kolei powinni znaleźć sobie wojownika, który trenuje ich postać – jeżeli wśród zaakceptowanych już postaci nie ma takiego wojownika, można poczekać i dopisać to do Karty Postaci kilka dni po otrzymaniu akcepta.
POZIOMY I STATYSTYKI
Dorosłe postaci nie zaczynają od 1 poziomu i zerowych umiejętności, a wręcz przeciwnie:
- Postaci w wieku poniżej 6k: max. 1 P
Postaci w wieku 6-16k: max. 2 P
Postaci w wieku 17-30k: max. 3 P
Postaci w wieku 31-45k: max. 4 P
Postaci w wieku 46-60k: max. 5 P
Postaci w wieku 61-80k: max. 6 P
Postaci w wieku 81+k: max. 7 P
+1 P za ukończenie treningu
Podobnie sprawa ma się z kotami, które są medykami lub terminatorami medyka (to drugie tylko jeżeli gracz biorący postać medyka wyraził zgodę na to, byś grał jego terminatorem). W przypadku terminatorów i wojownika można wziąć max. 2 MP, jeżeli to uzasadnione - w historii trzeba wyjaśnić, w jaki sposób postać nauczyła się tych podstaw leczenia i co właściwie wie.
- Postaci w wieku poniżej 6k: max. 1 MP
Postaci w wieku 6-16k: 2 MP
Postaci w wieku 17-30k: 3 MP
Postaci w wieku 31-45k: 4 MP
Postaci w wieku 46-60k: 5 MP
Postaci w wieku 61-80k: 6 MP
Postaci w wieku 81+k: 7 MP
+1 MP za ukończenie treningu
UMIEJĘTNOŚCI
W przypadku umiejętności na potrzeby tych zapisów mamy roboczy podział na umiejętności podstawowe i inne. Umiejętności podstawowe to skradanie się, tropienie oraz wspinaczka. Umiejętności inne to łowienie ryb, pływanie i zielarstwo.
Dla Klanu Rzeki umiejętności podstawowe to łowienie ryb, pływanie, skradanie się, tropienie i wspinaczka, do innych należy zielarstwo.
Kocięta i terminatorzy którzy nie zaczęli treningu: brak
Terminatorzy w trakcie treningu:
- zależnie od zaawansowania treningu max. 1 z umiejętności podstawowych na 2 poziomie;
- reszta umiejętności podstawowych: brak lub max. na 1 poziomie;
- brak możliwości dobrania innych umiejętności.
Terminatorzy z ukończonym treningiem i wojownicy:
- umiejętności podstawowe na max. 2 poziomie;
- 1 z umiejętności podstawowych do wyboru na 3 poziomie;
- postaci po 50k życia dodatkowo mogą mieć jeszcze jedną z umiejętności podstawowych na 3 poziomie LUB mogą dobrać dowolną inną umiejętność na 1 lub 2 poziomie.
Terminatorzy medyków: zależnie od zaawansowania treningu dodatkowo zielarstwo max. na 2 poziomie.
Medycy: zależnie od doświadczenia życiowego postaci dodatkowo zielarstwo max. na 3 poziomie.
LISTA CHĘTNYCH
KLAN CIENIA:
• Pchla Łapa
• Wężowa Łapa
• Zimno
KLAN RZEKI:
• Niknący Cień
• Mknący Nurt
• Zroszona Łąka
• Krzywowąsy
• Cichy Szum
Ilość slotów łącznie wynosi 8. Rozkład slotów na klany jest dowolny. Aktualizacja z dn. 4 lipca 2021: oddajemy do użytku niewykorzystane 2 sloty.
W te 8 slotów wchodzi również postać medyka Klanu Cienia. W tym przypadku kto pierwszy się zgłosi w tym temacie, ten może zarezerwować i stworzyć taką postać. Aktualizacja z dn. 4 lipca 2021: Ponieważ w pierwszej turze zapisów slot na medyka Klanu Cienia nie zszedł, utworzony został NPC, Wirujący Liść. Niemożliwe jest więc utworzenie medyka.
Po zarezerwowaniu miejsca (należy napisać w tym temacie wiadomość) każdy chętny ma tydzień na napisanie Karty Postaci. Należy w tym celu wypełnić FORMULARZ KARTY POSTACI. Dodatkowo pamiętaj o umieszczeniu linku do gotowej Karty Postaci w profilu i uzupełnieniu wszystkich pół profilu dotyczących swojej postaci.
Jeżeli w przeciągu tygodnia nie zostanie wysłana KP, rezerwacja przepada, a slot może zająć ktoś inny.
Polecamy oczywiście zapoznać się z Regulaminem i zasadami forum, a także PORADNIKIEM DLA POCZĄTKUJĄCYCH i PORADNIKIEM TWORZENIA POSTACI. Weźcie tylko pod uwagę, że możliwość tworzenia dorosłych postaci jest swego rodzaju wyjątkiem na początkowy okres działalności forum, dlatego wszelkie tematy w Kompendium czy Organizacji o niej nie wspominają, by nie wprowadzić kogokolwiek w błąd, jakoby miała być to opcja dostępna na zawsze, i są głównie pisane pod kątem tworzenia postaci kociaka.
W przypadku jakichkolwiek pytań można pisać tutaj, na serwerze Discorda, bezpośrednio do członków ADMINISTRACJI lub w temacie PYTANIA I PROPOZYCJE