IndeksIndeks  SzukajSzukaj  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 :: 
Administracja
 :: Kompendium :: Pierwsze kroki
Poradnik tworzenia postaci
Pon Lis 09, 2020 2:09 am
Światło Gwiazd
Światło Gwiazd
Grupa : Gwiezdny Klan
Płeć : kocur
Księżyce : nieskończone
Matka : srebrna skórka
Ojciec : gwiezdny pył
Wygląd : utkany z gwiazd
Multikonta : administracja
Liczba postów : 1280
Administracja
https://starlight.forumpolish.com

Poradnik tworzenia postaci

WSTĘP

Masz już konto, zapewne zapoznał_ś się z pierwszymi krokami na forum i regulaminem – może już nawet wybrałeś miot, do którego chcesz pójść. Kolejny krok to napisanie Karty Postaci. Ale… no właśnie. Najpierw trzeba mieć postać.

Wszystko tak naprawdę zaczyna się od pomysłu na osobowość. Może już go masz, a może nie jesteś w stanie jeszcze nic powiedzieć na temat swojej postaci. W takim wypadku możesz poszukać inspiracji we wszystkim, co Ci przyjdzie do głowy: książkach, filmach, serialach, innych postaciach i NPC z forum (choć tutaj z umiarem!), piosenkami, jakimiś psychologicznymi wzorcami funkcjonowania, realną osobą, samym sobą, i tak dalej, i tak dalej.

Nie chodzi w tym wszystkim o to, by twoja postać była nie wiadomo jak wydumana, niesamowita, wyróżniająca się spośród innych, „fancy” i tak dalej. Na forum są potrzebne i znajdą miejsce dla siebie postaci o różnych charakterach, a każda z nich sama w sobie jest niesamowita i wyjątkowa. Najważniejsze jest tak naprawdę to, żeby Tobie się dobrze grało wymyśloną przez Ciebie postacią. Oczywiście istotne jest także wpasowanie jej w kontekst miotu, w którym przyjdzie na świat, i inne elementy, teraz jednak skupiamy się na pomyśle.

Niektórzy lubią zaczynać od wyglądu postaci i pod niego wymyślić imię oraz charakter; inni wręcz przeciwnie, po wymyśleniu charakteru zabierają się za szukanie kota, który będzie najbardziej pasował. Dla uproszczenia zajmiemy się teraz elementami kreacji postaci w takiej kolejności, w jakiej występują one w FORMULARZU KARTY POSTACI.


IMIĘ

Wiele na ten temat zostało napisane w temacie IMIONA POSTACI. Tam też znajdziesz setki propozycji imion dla swojej postaci. Imię spośród tych dozwolonych klimatem można dobrać właściwie dowolnie – jedynie w miotach fabularnych może być narzucony styl czy motyw imion, jeżeli pasuje to do rodziców miotu.

Warto zwrócić uwagę również na to, czy przypadkiem imię się nie powtarza, to znaczy czy w wybranym przez Ciebie klanie nie ma już kota o imieniu, jakie sobie upatrzył_ś. Dotyczy to zarówno postaci innych userów, jak i postaci NPC. O ile imię może się powtórzyć na przykład w sytuacji gdy bardzo szanowany przez klan kot jest już członkiem starszyzny i inni chcą go uhonorować, nazywając kocię na jego cześć, o tyle są to raczej rzadkie przypadki i z reguły staramy się unikać powtórzeń – zarówno w obrębie klanu, jak i forum. Ta pierwsza kwestia dotyczy klimatu rozgrywki, ta druga zaś odnosi się bardziej do komunikacji między graczami, dostępności drugich członów i oryginalności imion.


PŁEĆ

To dość prosta kwestia; pole to w Karcie Postaci należy wypełnić tak samo, jak w profilu, choć tu można bardziej się rozpisać w razie konieczności.

Zgodnie z regulaminem forum:
Cytat :
Postaci mogą wykazywać dowolną orientację seksualną i romantyczną oraz tożsamość płciową. Należy przy tym pamiętać, że wciąż gramy kotami, które rozpoznają płeć innych osobników po zapachu i które nie mają możliwości przejścia medycznej tranzycji płciowej, a na związki nieheteronormatywne postaci innych graczy mogą mieć różne, niekoniecznie pozytywne reakcje.
Oznacza to ni mniej, ni więcej, iż nie ma jakichkolwiek ograniczeń w zakresie tożsamości płciowej postaci. Polecamy jednak dokonanie researchu przed zabraniem się za odgrywanie np. postaci transpłciowych czy niebinarnych, żeby zrobić to jak najbardziej adekwatnie i z pewną dozą delikatności, żeby nie powielać np. krzywdzących stereotypów (tak samo jak w przypadku różnych zaburzeń psychicznych).


WIEK

O ile nie tworzysz samotnika, w przypadku którego masz dowolność wieku (musisz tylko pamiętać, że samotne kocię nie przeżyłoby samotnie), kwestia ta również będzie dość prosta. W miotach fabularnych grę rozpoczyna się od porodu. W miotach NPC grę rozpoczyna się od ukończonego 1 księżyca życia – chyba że dołączysz do miotu nieco później, niż został on ogłoszony, wówczas może być to np. 2 lub 3 księżyce. Jeżeli chodzi o adopcje, to wiek zawsze będzie określony w temacie ADOPCJE.


GRUPA

Przynależność swojej postaci wybierasz w momencie wyboru miotu. Oczywiście możesz zaczekać na kolejny miot, jeżeli zależy Ci na konkretnej grupie, a skończyły się miejsca w ostatnim miocie. W takiej sytuacji warto napisać do administracji i dać znać, że czekasz.


RANGA

Grę zaczyna się od kociaka, ewentualnie od terminatora czy wojownika w przypadku niektórych adopcji, lub od samotnika.

WYGLĄD

Wygląd jest kwestią nastręczającą pewne problemy. Z jednej strony design postaci powinien być naturalny, tzn. wykluczone są wszelkie nierealistyczne elementy, które nie występują u kotów w naturze. Z drugiej strony powinien być on zgodny z zasadami genetyki kotów, co dotyczy nie tylko umaszczenia, ale i budowy ciała, wyglądu głowy czy specjalnych cech (np. naturalnie krótki ogon, kręcone futro). Oznacza to, że należy stworzyć taką postać, która mogła urodzić się z danych rodziców. Kwestie te szerzej wyjaśnia GENETYKA, a przy każdym miocie są wypisane dostępne umaszczenia, wraz z odnośnikiem do ALBUMU KOCICH UMASZCZEŃ, gdzie znajdziesz przykłady.

Kolejna kwestia jest taka, żeby pamiętać o avatarach postaci. Jeżeli wybierzesz sobie taki wygląd, że nie będziesz w stanie znaleźć zdjęć kotów, które by tak wyglądały, możesz być skazany na rysunki lub zdjęcia zacienionych kocich sylwetek. Oczywiście to, czy chcesz mieć na avatarze rysunki, czy zdjęcia, jest kwestią w pełni indywidualną, żadna z nich nie jest gorsza czy lepsza, jednak bardzo wygodnym jest wzorowanie designu postaci na faktycznie istniejącym kocie.
W tym celu większość graczy znajduje sobie galerię jakiegoś konkretnego kota – najczęściej są to galerie na Instagramie, gdzie właściciele kotów zakładają konta poświęcone swoim zwierzakom. Na forum działa system rezerwacji galerii. W temacie ZAREZERWOWANE GALERIE KOTÓW spisujemy te galerie, z których ktoś już korzysta. Oczywiście można dogadać się z daną osobą na używanie zdjęć tego samego kota, jednak niektórzy mogą tego po prostu nie chcieć i nie ma w tym nic złego.

Kolejna problematyczna kwestia to opis wyglądu. Istnieje kilka elementów, które są wymagane.
  • Pierwszym z nich jest opis budowy ciała postaci, jego sylwetki. Chodzi tu o wzrost, tuszę, proporcje i tym podobne. W przypadku kociąt ciężko mówić o mięśniach czy bliznach, ale warto o nich wspomnieć przy kolejnych aktualizacjach wyglądu, gdy kot dorośnie.

  • Drugi element to długość sierści. Wystarczy prosta informacja, czy futro jest krótkie, czy długie. Oczywiście zarówno krótko-, jak i długowłose koty mogą różnić się między sobą: niektóre mają bardziej gęste futro, dłuższe, krótsze, itd. Jednakże genetycznego punktu widzenia długowłosy kot w stylu kota perskiego, które mają bardzo długie futro, i kot somalijski, który ma stosunkowo mało futra na grzbiecie, bokach czy łapach, a wyraźnie dłuższe futerko ma na ogonie, szyi i brzuchu, to to samo. Dlatego prosimy o nie podawanie informacji w stylu „półdługowłosy”, „futro średniej długości” czy „krótkowłosy kot z długim futrem na ogonie i szyi”. Można się oczywiście rozpisać, napisać, że np. „jest kotem długowłosym, chociaż jego futro nie jest bardzo bujne; nieco dłuższe niż na reszcie ciała jest na ogonie”. Najważniejsze jest przekazanie informacji, czy kot ma krótkie futro, czy długie.

  • Trzeci element to umaszczenie. Kolory futerka u kotów są bardzo zróżnicowane, ale spokojnie – nie musisz być znawcą kotów, by być w stanie opisać dane umaszczenie! Ważne jest to, by było możliwe wyobrażenie sobie Twojej postaci, połączenie jej wyglądu z istniejącym w życiu realnym umaszczeniem, a także nazwanie tego umaszczenia, żeby potem, gdyby Twoja postać się rozmnożyła, było możliwe określenie jej genotypu.

    Najprościej jest w przypadku kotów jednolitych – wystarczy wówczas informacja, że kot jest czarny, niebieski, cynamonowy, i tak dalej. Można oczywiście określić odcień tej barwy, na przykład niektóre niebieskie koty są faktycznie niebieskie, inne zaś bardziej popielate, szare.

    Nieco większy kłopot jest w przypadku kotów pręgowanych. W ich przypadku należy określić podstawową barwę futra, a także kolor i rodzaj pręg. Na przykład koty bure mają burą, ciemnoszarą czy brązowawą podstawę, na której widoczne są czarne lub ciemnobrązowe pręgi; koty niebieskie pręgowane są jasnoszare z ciemniejszymi pręgami. Jeżeli pręgi są tygrysie, to są to wąskie paski; jeżeli kot ma pręgowanie klasyczne, to jego ciało pokrywają grube zawijasy, zamieniające się w pręgi na łapach i głowie. Koty cętkowane mają wąskie paski na głowie i łapach, a mniej więcej okrągłe cętki na ciele. Koty ticked mają różną ekspresję, mogą mieć pręgi tylko na czole lub na czole i łapach, a na bokach i grzbiecie pojawia się ciemniejszy nalot, do tego mają czasem bardzo wyraźne rozjaśnienia na pysku, szyi, ew. łapach.

    Rude i kremowe koty zawsze mają pręgi, nawet jeśli genetycznie są jednolite; mogą być słabo zaznaczone, ale wciąż są.

    Koty dymne wyglądają inaczej w zależności od tego, czy są krótko- czy długowłose. Krótkowłose dymne mają ciemniejsze od bazy i nisko kontrastujące z nią, słabo widoczne pręgi na ciele, ich rodzaj należy sprecyzować. Koty długowłose zaś mogą być bardzo ciemne, z jaśniejszymi przebarwieniami na brzuchu, kryzie i bokach ciała.

    Koty srebrne pręgowane mają jasne bazy i dość dobrze kontrastujące pręgi. Koty srebrne cieniowane i szynszylowe różnią się dość mocno między sobą: mogą być niemalże białe, z nieznacznym nalotem na czubku głowy, ogonie i grzbiecie, a mogą być srebrzyste, z ciemniejszym, bardziej intensywnym nalotem i czasami nawet lekko zarysowanymi pręgami na łapach, głowie czy ogonie.

    Koty złote mają ciepły kolor bazy i lekko rozjaśnione pręgi (za wyjątkiem końcówki ogona, czasami grzbietu, łap i głowy); gdy są kociętami, może być je ciężko odróżnić od zwykłych, na przykład w przypadku kotów burych i czarnych złotych pręgowanych.

    Jeżeli chodzi o szylkrety, należy pamiętać o kilku sprawach. Przede wszystkim o kolorach i ich ułożeniu na ciele. Można by napisać „jest czarno-ruda”, ale to nic nie mówi. Co odróżnia takiego kota od innych? Jakie są proporcje tych barw względem siebie, gdzie znajdują się plamy tych kolorów, czy są miejsca w całości jednolite? Należy także pamiętać, że jednolite szylkrety wciąż mają słabo widoczne pręgi na rudym lub kremowym, których rodzaj należy określić w opisie.

    Colourpoint, mink i sepia mogą występować w połączeniu z każdym z kolorów czy rodzajów pręgowania – mogą być jednolite, pręgowane, srebrne, złote, i tak dalej. Nie ma jednej reguły opisywania tych umaszczeń, jedynie ogólne wskazówki. Kocięta colourpoint rodzą się prawie białe, by z wiekiem zacząć ciemnieć; charakteryzuje je duży kontrast pomiędzy białym czy kremowym tułowiem, a punktami strefowymi (łapy, głowa, ogon) i niebieskie oczy. Minki cechują się średnim kontrastem i morskimi oczami, a koty burmskie – niewielkim kontrastem ciała i punktów strefowych. Dalszy opis zależy od konkretnego umaszczenia i wzoru.

    Kolor nosa zawsze jest dopasowany do umaszczenia. Koty jednolite mają nosy dopasowane do koloru futra otaczającego nos, to znaczy kot czarny bez bieli ma nos czarny, a kot czarny z białym m.in. na pysku ma nos czarny, czarno-różowy lub różowy, zależnie od kota. Koty pręgowane, cieniowane i szynszylowe mają nosy ceglaste, wątrobiane, ciemnoróżowe, różowe, beżowe (zależnie od umaszczenia) z obwódką dopasowaną do koloru futra (np. czarna u kotów czarnych pręgowanych). U szylkretów kolor nosa zależy od futra w okolicy, mogą to być dwa połączone kolory.

    Jeżeli masz kłopot z opisaniem umaszczenia swojej postaci, możesz poprosić o pomoc jednego z administratorów lub po prostu pozostawić przy opisie w karcie postaci nazwę umaszczenia, które próbujesz opisać, jeżeli je znasz. W razie jakichkolwiek niejasności itd. dostaniesz w prywatnej wiadomości wskazówki, jak doprecyzować opis.

  • Kolejna kwestia to kolor oczu. Każde kocię rodzi się z szaroniebieskimi oczami, które zaczynają się powoli przebarwiać w wieku ok. 1 księżyca. Proces ten może trwać nawet do 5 księżyca życia. Docelowy kolor oczu można, ale nie trzeba opisać w karcie postaci kociaka. Ważne jest to, że koniec końców musi on być kolorem realistycznym, występującym naturalnie (czyli odpadają oczy białe, fioletowe, czerwone, czy też takie w tym samym kolorze, ale w innym odcieniu). Colourpointy muszą mieć oczy niebieskie, a minki – morskie, poza tym jest dowolność, a koty z dowolną ilością bieli mogą mieć heterochromię (jedno oko niebieskie, drugie np. żółte; nie dotyczy colourpointów i minków).

  • Poza tym możesz opisać inne cechy szczególne, jakie posiada Twoja postać, np. sposób poruszania się, częstą mimikę, pokręcone wąsy, długi ogon, i tak dalej.

  • Dodatkowo koniecznie musisz opisać w wyglądzie postaci wszelkie wady wrodzone, schodzenia czy choroby, jeżeli chcesz, by Twoja postać takowe posiadała. W takich przypadkach należy się liczyć z adekwatnym do schorzenia ograniczeniem sprawności kota, które dotyczy zarówno mechanicznej warstwy gry (obniżenie statystyk i przypisanie odpowiednich cech), jak i samej fabuły (czyt. należy pamiętać o odgrywaniu danego schorzenia, a postaci innych graczy mogą go nie rozumieć i reagować na nie negatywnie). Gra całkowicie głuchym, pozbawionym węchu lub bezwłosym kotem jest zakazana ze względu na realia; taki kot nie poradziłby sobie na wolności, nawet w grupie.
    Może zdarzyć się tak, że w temacie miotu znajdzie się informacja o jednym wolnym slocie na postać z tzw. mutacją spontaniczną. Zalicza się do nich: kręcone futerko, wywinięte uszy, oklapnięte uszy, skrócony ogon (lub jego brak), polidaktylia, deresz, karpati. W innych wypadkach cechy te mogą wystąpić jedynie w sytuacji, gdy jeden z rodziców którąś posiada.


Wygląd postaci nie ulega zmianie w trakcie gry. Dozwolone są wyłącznie zmiany wynikające z dorastania czy związane z posturą (np. nabieranie masy mięśniowej, tracenie na wadze), nabywanie blizn oraz przebarwianie się oczu u kociąt. WYJĄTEK: jeżeli gracz uzyskał akceptację Karty Postaci, ale nie rozpoczął jeszcze gry lub napisał mniej niż 20 postów, może skontaktować się z administracją celem rozpatrzenia niewielkich zmian w designie postaci.


GALERIA

Tu wrzuć link/i do wybranych przez siebie galerii kotów, jeżeli życzysz sobie zarezerwować ich wizerunki. Zajęte galerie znajdziesz w temacie ZAREZERWOWANE GALERIE KOTÓW. Można sobie zarezerwować max. 2 galerie, pod warunkiem, że koty w nich zawarte są maksymalnie zbliżone do siebie. Jeżeli jedna z galerii ma mniej niż 10 zdjęć, dopuszczalne jest dodanie trzeciej.


CHARAKTER

Tu ponownie wracamy do kwestii pomysłu na postać. To, w jaki sposób opiszesz kocię, pozostanie bazą jego charakteru na całe dalsze życie. Przeróżne wydarzenia mogą, rzecz jasna, diametralnie zmienić postać, ale część cech prawdopodobnie pozostanie, może nawet będzie o wiele silniejsza u dorosłego, niż u kociaka, albo straci na natężeniu. Tu ważną kwestią jest to, że każda postać powinna mieć zalety i wady – w ten sposób będzie realistyczna, niczym osoba z krwi i kości.

Zastanów się, w jaki sposób ogólnie możesz opisać kociaka, którym będziesz grać, jaki jest jego temperament, co można zauważyć na pierwszy rzut oka. Może jest energicznym, towarzyskim kłębkiem energii, który pcha nos w nieswoje sprawy? A może wręcz przeciwnie, jest spokojna, wycofana i nieśmiała, bardziej trzymająca się rodziny, aniżeli interesująca się obcymi? Może jest lekkomyślnym egoistą, który lubi dominować w towarzystwie i ma ambicje na bycie najlepszym wojownikiem klanu/najlepszym łowcą czy strażnikiem w plemieniu? Może jest zdolny, ale leniwy, a do tego lubi sobie dobrze zjeść i jest nieco niezręczny towarzysko? Może ma jakieś tiki nerwowe? Może jest bardzo empatyczną i wrażliwą duszą, którą łatwo zranić? Może światu pokazuje się w określony sposób, na przykład bardzo upodabnia się do któregoś z rodziców, który bardzo mu imponuje, ale w głębi jest całkiem inny, co przysparza mu trudności i nawet bólu? Opcji jest nieskończenie wiele.

Warto pomyśleć również o podejściu kociaka do rodziny, klanu/plemienia, innych kotów z grupy, przyjaciół, nieznajomych, Gwiezdnego Klanu, i tak dalej. W końcu postać może szanować starszych i się ich słuchać, ale być opryskliwa wobec rówieśników i młodszych od siebie, a nieufna do nieznajomych; może być bardzo przywiązana już od pierwszych księżyców życia do idei klanu/plemienia i silnie wierzyć w Gwiezdny Klan/Plemię Wiecznych Łowów, albo wręcz przeciwnie.

Opis charakteru powinien mieć przynajmniej kilka zdań. Jeżeli czujesz, że jest więcej do dodania, nie krępuj się i napisz tyle, ile chcesz – pamiętaj tylko, że mimo wszystko opisujesz kociaka, a nie dorosłą, w pełni ukształtowaną postać. W wielu kwestiach kocię może jeszcze nie mieć utartych schematów zachowania, nie ma jeszcze nawyków, sposobów na radzenie sobie z różnymi rzeczami, które ją spotykają, i tak dalej – w skrócie, o niektórych rzeczach nie sposób pisać, gdy mowa o tak młodej postaci, dziecku. Dodatkowo postać może się okazać trudniejsza do odgrywania, niż do opisania. Warto więc przed wysłaniem Karty Postaci zastanowić się jeszcze, czy na pewno chce się grać takim charakterem, czy nie będzie to zbyt trudne, albo na przykład… nudne na dłuższą metę.

Oczywiście, o ile istnieje dowolność osobowości, nie wszystko można zrobić i nie wszystko powinno się pisać w opisie charakteru. Prosimy o wzięcie pod uwagę, że w klanie/plemieniu postać nie żyje sama i reszta postaci, również NPC, ma na nią jakiś wpływ. Należy więc trzymać się opisanego charakteru postaci NPC czy ich stylu wychowywania kociąt (w przypadku miotów NPC), a prowadzenie wszelkich zaburzeń psychicznych powinno być poprzedzone stosownym researchem. Dodatkowo staramy się unikać wykluczających się cech, typu „energiczny i flegmatyczny”, decydowania za innych graczy, np. podawania informacji że postać jest „lubiana w klanie” albo „odrzucona przez rodzeństwo”, a także stwierdzeń, które nie powinny być jeszcze stosowane wobec kociaka, na przykład „przestrzega Kodeksu Wojownika”.


STATYSTYKI

Tu należy uzupełnić liczbami następujący wzór:
S: xx | Z: xx | Sz: xx | O: xx
HP: xx | W: xx
P: 1 | PD: 0/50

Szczegółowe informacje na temat statystyk znajdziesz TUTAJ.

Pomiędzy statystyki podstawowe (S, Z, Sz, O) na 1 poziomie do rozdziału jest 40 punktów, z czego w każdą z nich należy przydzielić co najmniej 5 punktów. Przyznanie na 1 poziomie w jedną ze statystyk 4 punktów lub mniej oznacza upośledzenie danej statystyki, co wiąże się z dużym utrudnieniem funkcjonowania postaci na przykład podczas polowań, a czasem również z przyznaniem adekwatnej cechy negatywnej, na przykład wątłe zdrowie lub wrażliwa skóra przy niskiej odporności. W takiej sytuacji w ciągu życia kota wartość danej statystyki nie będzie mogła przekroczyć 20.

W rozłożeniu punktów pomoże Ci KALKULATOR STATYSTYK.

Jeżeli chodzi o statystyki podstawowe, warto zastanowić się, w czym będzie dobra fizycznie postać, której budowę opisywaliśmy wcześniej. Kot masywny będzie przodował w sile i odporności, to będą jego najważniejsze statystyki; ktoś o długich łapach będzie szybko biegał; chucherko będzie mało silne i odporne, ale może nadrabiać zręcznością. Jednocześnie zupełnie przeciętnie wyglądający kot może w sobie ukrywać duże pokłady chociażby siły, ale jednocześnie być mało wytrzymałym na ciosy i chorowitym.

Pomiędzy HP i W na 1 poziomie do rozdziału jest 200 punktów, przy czym zarówno w HP, jak i W, należy przydzielić po co najmniej 50 punktów. Przyznanie mniej niż 50 punktów w HP nie jest możliwe, natomiast mniej niż 50 W dopuszcza się w drodze wyjątku, jeżeli postać ma np. poważną chorobę, która utrudnia jej oddychanie i sprawia, że szybciej się męczy.
Nie ma jednego przepisu na „właściwy” rozdział punktów pomiędzy HP i W. Jeden celny cios może kotu odebrać nawet ponad 40 HP, podczas gdy większość akcji postaci zabiera pomiędzy 1 a 20 W. W związku z tym o wiele lepiej jest przyznać więcej punktów w HP.

Kocięta rozpoczynają od 1 poziomu i 0 PD.

Finalnie wypełnione pole Statystyki będzie wyglądać na przykład tak:
Cytat :
S: 10 | Z: 10 | Sz: 10 | O: 10
HP: 100 | W: 100
P: 1 | PD: 0/50


CECHY

Cechy to kolejna kwestia związana z mechaniką postaci. Pozwalają lepiej niż same statystyki opisać atrybuty fizyczne postaci, ich predyspozycje, czy to, jak radzą sobie z różnymi rzeczami w życiu: polowaniem, walką, wspinaczką, skradaniem, wykrywaniem przeciwników, szukaniem zwierzyny, a także codziennymi czynnościami.

Szczegółowe informacje na temat cech znajdziesz TUTAJ.

Co istotne, każda istniejąca na forum cecha jest przydzielona do jednej z dwóch kategorii:
  • Cechy pozytywne [P] – dodają niewielkie bonusy do określonych czynności, zwiększając ich powodzenie. Każda postać ma 0, 1 lub 2 cechy pozytywne, zależnie od uznania gracza. Jeżeli gracz na etapie pisania Karty Postaci nie przyzna sobie maksymalnej liczby cech pozytywnych (2), to nie ma możliwości dodania ich później.

  • Cechy negatywne [N] – dodają niewielkie ujemne modyfikatory do określonych czynności, zmniejszając ich powodzenie. Każda postać ma dowolną liczną cech negatywnych, zależnie od uznania gracza, aczkolwiek robiąc postać z dużą ilością cech negatywnych należy pamiętać, iż cechy te naprawdę mogą utrudnić życie postaci, i trzeba pamiętać o ich odgrywaniu. Dodatkowo postaci, które mają cechy takie jak: brak ogona, brak łapy, kulawa noga, wrażliwa skóra, wątłe zdrowie powinny mieć niższe odpowiadające tym cechom statystyki.
    Istnieją także trzy cechy negatywne ciężkie [N+], które w znaczący sposób utrudniają postaci funkcjonowanie. Są to: brak łapy, brak oka, głuchota na jedno ucho. Przyznanie co najmniej jednej z nich pozwala na dobranie jednej dodatkowej (trzeciej) cechy pozytywnej – działa to tylko jednorazowo, czyli dobranie większej ilości cech negatywnych ciężkich nie pozwala na przyznanie kolejnych cech pozytywnych.

Cechy proponujemy przyznawać na podstawie wyglądu fizycznego postaci, a także własnych odczuć odnośnie tego, w czym ta postać powinna być dobra czy słaba. Większość postaci powinna mieć oczywiście jakieś ograniczenia i słabsze strony, tak jak w realnym życiu, ale dobranie cech negatywnych zależy tylko i wyłącznie od decyzji gracza.

Wybrane cechy nie mogą się wykluczać. Administracja przy sprawdzaniu Karty Postaci będzie sprawdzała, czy tak się nie dzieje, a także proponowała zmiany również w sytuacjach, gdy gracz przyzna swojej postaci mniej niż 2 cechy pozytywne, albo dużą ilość cech negatywnych, i tak dalej.

Finalnie wypełnione pole Cechy będzie wyglądać na przykład tak:
Cytat :
- Cichy krok
- Króliczy słuch
- Wrażliwa skóra


UMIEJĘTNOŚCI

Umiejętności wyrażają wiedzę, doświadczenie, zdolności czy sprawność postaci w danych obszarach. Oczywistym jest, że kot, który całe życie polował, będzie miał większą szansę na wyśledzenie i złapanie zwierzyny niż kompletny żółtodziób, który dopiero co poznał pozycję łowiecką.

Oczywiście wszystkich umiejętności należy nauczyć się fabularnie, więc w Karcie Postaci wystarczy wpisać brak umiejętności. Wyjątkiem są postaci tworzone w wieku powyżej 6 księżyca, którym można dobrać umiejętności przy pisaniu Karty Postaci; wytyczne odnośnie takich postaci zawsze będą znajdowały się w adekwatnym temacie w Zapisach.

Każda umiejętność ma trzy poziomy. TEN post opisuje umiejętności, których można się nauczyć, a także to, w jaki sposób przebiega nauka.

Każdy postęp w nauce umiejętności należy zgłosić administracji; robi się to samodzielnie lub robi to MG w temacie ROZLICZENIA. Administracja po zapoznaniu się z przebiegiem sesji przyznaje poziom umiejętności lub punkty i wpisuje je do informatora postaci, lub, w przypadku pominięcia pewnych ważnych aspektów lub bardzo krótkiej praktyki, poleca przeprowadzić jeszcze jedną sesję z nauką.


WYSŁANIE KARTY POSTACI I OCZEKIWANIE NA AKCEPTA

Wypełniony w całości formularz Karty Postaci wklejamy do nowego tematu, który tworzymy w dziale KARTY POSTACI. Temat ten nazywamy tylko i wyłącznie imieniem postaci, po czym umieszczamy link do tego tematu w profilu. Uzupełniamy także wszystkie pola profilu, a następnie czekamy, aż administracja zajmie się naszą Kartą.

Karta postaci zostanie sprawdzona przez administratora lub moderatora w przeciągu 48 godzin od umieszczenia jej na forum. Jeżeli pojawi się konieczność wprowadzenia poprawek, użytkownik otrzyma stosowną wiadomość prywatną, a na ich naniesienie ma tydzień (jeżeli administracja i gracz wymieniają się wiadomościami dłużej, termin ten się przedłuża: musi minąć tydzień od ostatniej aktywności ze strony gracza, tzn. poprawki w Karcie lub prywatnej wiadomości).

Rozgrywkę można rozpocząć dopiero po przeczytaniu regulaminu, napisaniu Karty Postaci i zaakceptowaniu jej przez administratora lub moderatora. Akceptacja równa się z otrzymaniem koloru grupy; wówczas uzyskuje się dostęp do pisania postów w części fabularnej.

Halloween

Skocz do: