IndeksIndeks  SzukajSzukaj  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 :: 
Administracja
 :: Kompendium :: Pierwsze kroki
Poradnik dla początkujących
Sob 14 Lis 2020, 18:33
Światło Gwiazd
Światło Gwiazd
Grupa : Gwiezdny Klan
Płeć : kocur
Księżyce : nieskończone
Matka : srebrna skórka
Ojciec : gwiezdny pył
Wygląd : utkany z gwiazd
Multikonta : administracja
Liczba postów : 1886
Administracja
https://starlight.forumpolish.com

Poradnik dla początkujących

HEJ!

Witamy na forum „Starlight” opartym na uniwersum z serii książek „Wojownicy” autorstwa Erin Hunter!


FORUM, UNIWERSUM, FABUŁA I REALIA

Starlight to PBF (z angielskiego: play by forum), czyli fabularna gra tekstowa prowadzona na forum. Rozgrywka toczy się w świecie, w którym bohaterami są żyjące dziko koty. Mogą one być samotnikami lub należeć do jednej z czterech grup: Klanu Gromu, Klanu Rzeki, Klanu Wichru lub Plemienia Niedźwiedzich Kłów. Grupy te mają specyficzną hierarchię, zwyczaje, zasady i terminologię.

Akcja forum ma miejsce pod koniec XIX wieku, kiedy to po wielu księżycach spokoju w Cztery Klany uderzyła tragedia – wielki pożar, który całkowicie strawił ich tereny, a także doprowadził do zagłady dwa z nich: Cień i Rzekę. Pozbawione w ten sposób terenów do życia koty były zmuszone wyruszyć w góry w poszukiwaniu nowego miejsca do zamieszkania. Po długiej wędrówce w końcu osiedliły się w Dolinie Oka Gór, gdzie teraz próbują wrócić do stabilności i normalności. Zachęcamy do zapoznania się z pełnym opisem fabuły, który można znaleźć w temacie FABUŁA, a także z informacjami na temat dawnego życia klanów w temacie PRZESZŁOŚĆ KLANÓW.

Choć uniwersum, sposób funkcjonowania klanów i Plemienia, a także rangi klanowe i plemienne oraz obowiązujące klanowe koty zasady oparte są o „Wojowników”, to znajomość książek nie jest wymagana, a postaci z kanonu książek nie występują w kanonie forum. Aby pomóc użytkownikom w zorientowaniu się w realiach nawet bez znajomości serii, powstał temat ŻYCIE W KLANIE. Duża część tradycji Plemienia jest stworzona przez nas, więc z tematem ŻYCIE W PLEMIENIU powinien zapoznać się każdy, nawet osoby obeznane z książkami.

Realia mają również swoje przełożenie na ogólny klimat rozgrywki. O ile w dużej mierze pisanie kocimi postaciami przypomina pisanie tymi ludzkimi, należy pamiętać, że żyjące w lesie koty nie znają części ludzkich słów i określeń. Nie wiedzą, na przykład, jak nazywają się konkretne należące do ludzi przedmioty, jeśli nie mieszkają w ich pobliżu, a samych ludzi nazywają dwunogami; nie znają także nazw kierunków świata, pór roku czy jednostek miar, odległości i czasu. Niektóre z wyżej wymienionych rzeczy mają jednak swoje odpowiedniki, które można znaleźć w temacie TERMINOLOGIA.


Przed rozpoczęciem gry należy zapoznać się z REGULAMINEM, w którym zawarte są wszystkie zasady funkcjonowania i współżycia użytkowników na forum. Każdy powinien się z nim zaznajomić i przestrzegać praw tam wypisanych, ponieważ niestosowanie się do nich grozi ostrzeżeniami, wyciszeniami na tematy pozafabularne i serwer Discorda, a nawet banicją i odmową dalszej gry na Starlight.


JAK ZACZĄĆ?

Poradnik dla początkujących RcvhtVQ

Najpierw należy mieć konto na forum. Aby się zarejestrować, należy otworzyć stronę przeznaczoną do REJESTRACJI na forum i przejść przez jej etapy. W czasie rejestracji należy:
a) Wypełnić wszystkie wymagane pola. Nie trzeba od razu ostatecznie wypełniać wszystkich, można wstawić dowolną treść i uzupełnić je w późniejszym okresie. Należy jednak pamiętać, żeby przy wysłaniu Karty Postaci zaktualizować te pola.
b) Podać swój nick na Discordzie w specjalnie przeznaczonym do tego polu.
c) Zapamiętać wybrany przez siebie nick i hasło.

Konto musi zostać aktywowane przez administratora. Starlight jest forum o charakterze półotwartym; zależy nam na sprawdzonym, niekonfliktowym towarzystwie, i chcemy wiedzieć coś na temat osoby, która chce dołączyć, zanim konto zostanie aktywowane. Oznacza to, że można się na nie dostać z polecenia innego usera, który kontaktuje się z administracją forum, wziąć udział w naborach na grupie Warriors Cats Polska na Facebooku lub po prostu skontaktować się z kimś z ADMINISTRACJI. Jeżeli założysz konto i podasz swojego Discorda, administracja sama się z Tobą skontaktuje!

Gdy konto zostanie aktywowane, będziesz mógł się zalogować z użyciem nicku i hasła wpisanego przy rejestracji.


ZAPISY

Poradnik dla początkujących OTwCSo7

By zacząć rozgrywkę, należy wybrać ścieżkę samotnika lub zapisać się do interesującego Cię miotu, których spis znajduje się w ZAPISACH.

Najczęściej pojawiającą się opcją są mioty postaci NPC. NPC to postacie, które nie są odgrywane przez żadnego gracza, stanowiące tło klanu/plemienia, prowadzone są one jedynie przez Mistrzów Gry w oddzielnych sesjach z NPC. Każda nieodgrywana postać ma swoje własne imię, określony wygląd oraz charakter i najczęściej partnera, z którym może mieć kocięta. Pełny spis postaci NPC znajduje się w dziale GRUPY I POSTACI NPC, w dodatku opisy charakteru i wyglądu rodziców znajdują się w temacie z miotem.

Przy wyborze imienia postaci warto kierować się charakterami rodziców, np. para, która jest z natury łagodna i spokojna raczej nie używałaby agresywnie brzmiących imion, a także koty gardzące słabością raczej nie będą nazywać kociąt zdrobnieniami. Zalecane jest również branie pod uwagę sposobu wychowywania kociąt w kształtowaniu się charakteru Twojej postaci, np. pracowici rodzice trzymający dyscyplinę raczej by nie pozwolili, by kociak leniuchował cały dzień, a troskliwi i opiekuńczy rodzice nie powinni być opisywani jako ignorujący jedno z kociąt. W temacie każdego miotu jest opisana historia związku rodziców, sposób ich wychowywania oraz ilość miejsc dostępnych w miocie i możliwe umaszczenia, jakie mogą się w nim pojawić. Większość relacji z rodzicami rozwija się w tzw. offscreenie, czyli poza fabułą, ale można poprosić Mistrza Gry, by poprowadził on jakąś ważną rozmowę rodzica z kocięciem/kociętami.

Inną możliwością rozpoczęcia gry są zapisy do miotów fabularnych. Są to mioty, które pochodzą od dwóch lub jednej odgrywanych na forum postaci, które zdecydowały się na kocięta. Do takich miotów zgłosić może się każdy, ale to rodzic/rodzice postaci ostatecznie decydują o tym, kto będzie mógł grać ich dzieckiem. Mioty fabularne mają wiele plusów – rodzice są odgrywani, dlatego czynnie biorą udział w wychowywaniu swoich kociąt, mają nieograniczone możliwości co do pisania sesji ze swoimi kociętami i nie trzeba wzywać Mistrza Gry, by porozmawiać ze swoim rodzicem.

Poradnik dla początkujących J7VLjta

Na forum funkcjonuje także system adopcji, który umożliwia użytkownikom przejęcie postaci, które zostały przez innych porzucone. Młodsze postacie, czyli z reguły kocięta, które nie miały dużego wpływu na fabułę, mogą zostać adoptowane jako puste konta – na ich miejsce można stworzyć postać od zera w taki sposób, w jaki tworzy się postacie w miotach, a więc wybrać imię, płeć, charakter oraz wygląd (z umaszczeń dostępnych po rodzicach adoptowanej postaci). Natomiast postacie starsze, takie jak terminatorzy lub wojownicy, w zależności od stopnia wykreowania mogą trafić do adopcji na miesiąc lub nie trafiać tam wcale. Jeżeli postaci takie zostaną oddane do adopcji, należy zachować ich imię, płeć, wiek, wygląd i charakter. Osoba adoptująca takie konto musi opisać wygląd i charakter własnymi słowami na podstawie poprzedniej Karty Postaci, dokonując co najwyżej niewielkich zmian, które mogły zajść pod wpływem np. choroby. Więcej na temat adopcji oraz tego, jak jej dokonać, można dowiedzieć się w temacie ADOPCJE.

Istnieje również możliwość rozpoczęcia gry dorosłą postacią samotnika. Samotnicy to żyjące na własną łapę postaci, które żyły lub przybyły do okolicy, w której żyją klany i plemię. Może być to postać w dowolnym wieku z dowolnym (dozwolonym) wyglądem oraz charakterem, a także z już ukształtowaną historią, jednak należy mieć na względzie fakt, że gra samotnikiem jest stosunkowo trudna. Często trudno o osoby do sesji oraz o prowadzenie własnej fabuły ze względu na brak większych wydarzeń i brak przepływu czasu, regulowanego ceremoniami i innymi zebraniami, które są obecne w klanach i plemieniu; należy więc rozsądnie podejść do tworzenia postaci niezrzeszonych.

Gdy wybierzesz interesujący Cię slot lub konto, napisz to w temacie, gdzie znalazłeś na ten temat informacje. Jeżeli wciąż są dostępne miejsca, administracja wpisze Cię na listę chętnych do miotu lub podeśle Ci dalsze wytyczne w wiadomości prywatnej.

Każda postać narodzona na forum lub pochodząca od konkretnych rodziców z określonym wyglądem, musi trzymać się genetycznych zasad co do umaszczenia; na potrzeby forum zostały one uproszczone i spisane w temacie GENETYKA. W dostępnych miotach, zarówno fabularnych, jak i NPC wypisane są konkretne umaszczenia, jakimi można grać z danego miotu.


JAK STWORZYĆ POSTAĆ I NAPISAĆ KARTĘ POSTACI?

Poradnik dla początkujących JoXmjGJ

By stworzyć Kartę Postaci, należy utworzyć nowy temat w dziale KARTY POSTACI. By przejść do tworzenia nowego tematu, należy zjechać na dół strony i kliknąć „Nowy Temat”. W polu „Title of the topic” należy wpisać imię swojej postaci, natomiast w dużym polu tekstowym poniżej nazwy tematu należy wkleić tekst przekopiowany z FORMULARZA KARTY POSTACI. Ostatnimi krokami w tworzeniu Karty Postaci jest uzupełnienie pól wyznaczonych w formularzu i naciśnięcie przycisku „Wyślij”.

Poradnik dla początkujących V4dzctz

Każde nowo utworzone konto ma tydzień na stworzenie Karty Postaci. Po wypełnieniu wszystkich koniecznych punktów oraz uzupełnieniu pól w profilu Administracja ma 48 godzin na zaakceptowanie Karty Postaci lub też odesłanie Prywatnej Wiadomości z poprawkami.

Poradnik dla początkujących RsJqhU3

Otrzymanie Prywatnej Wiadomości jest związane z otrzymaniem powiadomienia na stronie oraz zmianą koloru napisu w miejscu “Prywatne Wiadomości” pod logiem forum. Dodatkowo w temacie SPRAWDZANIE KART POSTACI można zobaczyć, który z członków administracji jest odpowiedzialny za sprawdzanie naszej karty, a jeśli osoba sprawdzająca nie wywiąże się z obowiązku przez określone 48 godzin, można poprosić o jej zmianę.

Na wprowadzenie ewentualnych poprawek każdy gracz ma tydzień od otrzymania Prywatnej Wiadomości z wytycznymi.

Postacie mogą mieć przeróżne imiona, jednak muszą być one zgodne z klimatem i realiami forum. Więcej informacji opisanych jest w temacie IMIONA POSTACI. Zalecane jest również zapoznanie się z PORADNIKIEM TWORZENIA POSTACI, w którym zawarte są wszystkie podstawowe informacje i porady na temat kreacji nowego kota.


JAK GRAĆ NA FORUM?

Po zaakceptowaniu Karty Postaci przez Administrację oraz otrzymaniu koloru grupy i rangi, użytkownik kierujący postacią może rozpocząć rozgrywkę – udać się na sesję z innymi graczami na Starlight. W tym celu pierwszym krokiem jest napisanie w offtopie klanowym/plemiennym lub też na Discordzie w odpowiednich kategoriach zatytułowanych „Kto popisze” ogłoszenia, że szuka się osoby do wspólnego grania. Zwykle nie trzeba długo czekać, aż inni gracze zareagują i zgłoszą się w celu wymiany postów.

By rozpocząć sesję, należy wybrać temat, czyli lokację, w którym chcesz, by się odbywała. Jeżeli grasz w klanie lub plemieniu, tereny tych grup zawsze są rozdzielone na Obóz oraz Tereny. W obozie mogą pisać wszyscy członkowie klanu, włącznie z kociakami; na tereny mogą wychodzić dorośli członkowie klanu, kocięta zaś są ostrzegane przed niebezpieczeństwami, które na nich mogą czyhać, i pilnowane, aby pozostawały w obozie. Należy trzymać się opisów działów, a także tematów, jednak możliwe są nieznacznie odchylenia (np. podczas pisania w temacie, którego opis wskazuje, że położony jest w lecznicy, można wyjść przed lecznicę w celu rozmowy, przy tematach przygranicznych, niebędących granicami, można pisać na granicach, itp.).
Po wybraniu tematu należy napisać pierwszego posta, w którym postać pojawia się w danej lokacji, a następnie dołącza do pisania druga osoba i ewentualnie kolejne. Należy jednak zwracać uwagę na to, czy wybrany przez nas temat jest wolny; może się bowiem zdarzyć, że w lokacji, w której chcemy pisać, ktoś prowadzi już sesję. Aby uznać sesję za zakończoną, wszyscy uczestnicy muszą umieścić dopisek "zt" na końcu wiadomości lub muszą minąć dwa tygodnie od ostatniego posta.

Zwykle sesje prowadzone są pomiędzy dwoma osobami, jednak gdy uczestniczy w sesji więcej osób, należy brać pod uwagę kolejkę wysyłania postów. W sesji, gdzie uczestniczą trzy osoby (kot A, B i C), gdy pierwszy post napisze Kot A, a następnie Kot B i na końcu Kot C, w następnej turze postów obowiązuje taka sama kolejka – najpierw Kot A pisze swoją reakcję na posty kotów B i C, a następnie Kot B reaguje na posty C oraz A, a na samym końcu Kot C odpowiada Kotu A oraz B. Odstępstwami od kolejki mogą być pogrzeby, ceremonie, zebrania klanowe/plemienne, zgromadzenia i polowania, gdzie nie trzeba sztywno trzymać się kolejki, a także sytuacje, gdy osoba prosi, by pominąć ją w kolejce. W akcjach MG kolejka nie ma wielkiego znaczenia: jest ona ustalana w poście MG na początku akcji i, o ile postać np. nie wstrzyma się z ruchem, jest stała.

Co istotne, większość sesji nie dzieje się w „czasie rzeczywistym” – sesje z reguły trwają kilka rzeczywistych dni, tygodni czy nawet miesięcy, zależnie od tempa odpisów uczestników. Czasami każdemu zdarza się długo nie odpisywać, ale starajmy się nie poganiać nawzajem i po prostu cierpliwie czekać na posta ❤ Dodatkowo jednocześnie można prowadzić sześć sesji. Należy przy tym pamiętać o zachowywaniu porządku czasowego, czyli na przykład jeżeli sesja kota A z kotem B zaczęła się później, niż sesja kota A z kotem C, to kot A nie powinien w rozmowie z kotem C mówić o rzeczach, których dowiedział się w sesji z kotem B.

Kiedy sesja dobiega końca, jej uczestnik powinien zakończyć ją znakiem zt (”z tematu”) lub nmmt (”nie ma mnie tu”). Wtedy nie liczy się już do limitu aktywnych sesji, których w tym samym czasie można prowadzić pięć, ale należy mieć na uwadze, że inna postać uczestnicząca w akcji może podjąć próbę zatrzymania naszej postaci.

Zabronione jest pisanie sesji samemu ze sobą! Dwie postacie danego użytkownika nie mogą przebywać w jednym temacie. Wyjątkami są ceremonie, zebrania klanowe/plemienne oraz pogrzeby, jednak wtedy postacie jednej osoby nie powinny mieć ze sobą interakcji.

Ponadto niedozwolone jest zgadywanie się z innymi użytkownikami, pisanie sesji poza forum i jedynie wrzucanie ich do tematu, ponieważ inni gracze powinni mieć możliwość ewentualnego zareagowania na wydarzenia w sesji.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat tego, jak grać kociakiem, co kocię wie na temat świata, co mu wolno, a co nie, i tak dalej, zerknij do tematów CIĄŻA, ROZWÓJ KOCIĄT, CZAS, STAROŚĆ I ŚMIERĆ i ŻYCIE W KLANIE lub ŻYCIE W PLEMIENIU.


MECHANIKA, ROZWÓJ, STARZENIE SIĘ

Poradnik dla początkujących EPLakJp

Na forum funkcjonują systemy oparte na rzutach kością wykonywanych przez Mistrzów Gry. Są one dokładniej opisane w dziale MECHANIKA, zaś akcje z Mistrzami Gry są wypisane i opisane w temacie AKCJE Z MISTRZEM GRY.

Każda postać ma swoje własne cechy ją wyróżniające oraz umiejętności, które nabyła podczas całego swojego życia. Są one szczegółowo opisane w temacie STATYSTYKI, CECHY, UMIEJĘTNOŚCI, POZIOMY I ROZWÓJ. Poza tym każda postać ma swój własny Poziom (P) doświadczenia, który definiuje doświadczenie życiowe postaci – im starsza postać, tym jest bardziej doświadczona, co odzwierciedla jej poziom. Wraz ze wzrostem poziomu, ciężej awansować na kolejne, ponieważ pułap doświadczenia cały czas się zwiększa. Punkty Doświadczenia (PD) można otrzymać za różne aktywności na fabule – sparingi, walki, polowania, różnego rodzaju sesje z Mistrzem Gry, a także za miesięczną aktywność, sesje z NPC oraz ukończenie treningu i wytrenowanie terminatora.

Medycy mają swoją własną ścieżkę rozwoju, która jest opisana Medycznymi Poziomami (MP) oraz Medycznymi Punktami Doświadczenia (MPD), a także umiejętnością Zielarstwo, która przydatna jest podczas wypraw po medykamenty. Wyprawy te są jedną z głównych aktywności medycznych, gdzie medyczny kot musi podczas wyprawy znaleźć na dane zioło, następnie je rozpoznać oraz odpowiednio zebrać, jest to akcja prowadzona przez Mistrza Gry. Drugą z aktywności są leczenia chorych i rannych kotów. Kot potrzebujący leczenia przychodzi do medyka, opisując objawy bądź podający spis obrażeń otrzymanych w walce. Zadaniem medyka jest opatrzyć rany lub rozpoznać chorobę i podać odpowiednie medykamenty. Następnie są robione rzuty kostką, które wskażą, czy dolegliwości zostały wyleczone. Bardziej szczegółowy opis rozwoju medyków oraz czynnościami z nimi związanymi są opisane w temacie WYPRAWY PO MEDYKAMENTY I ROZWÓJ MEDYKA oraz RANY, CHOROBY I ICH LECZENIE.

Starlight ma również swój własny system starzenia się postaci. Jeden miesiąc w czasie rzeczywistym to dwa księżyce na forum i o taką ilość postarzają się wszystkie postacie na forum. Jedna pora roku trwa trzy księżyce, czyli półtora realnego miesiąca, a cały obieg pór trwa sześć miesięcy. W SPISIE POSTACI w poszczególnych grupach wypisany również wiek, jaki mają dane koty na koniec danego miesiąca.

Wszystkie informacje mechaniczne na temat swojej postaci znajdziesz w INFORMATORZE. Administracja założy go zaraz po przyznaniu Ci akcepta Karty Postaci i będzie na bieżąco wpisywała tam wszelkie aktualizacje, jak na przykład zdobyte Punkty Doświadczenia po tym, jak Ty lub Mistrz Gry zgłosicie to w temacie ROZLICZENIA. Informator należy obowiązkowo podlinkować w odpowiednim polu profilu.


GALERIE, AVATARY I PODPISY

Forum to jednak oczywiście nie tylko część fabularna – dodatkiem do rozgrywki jest możliwość personalizacji profilu. Mowa o avatarach oraz podpisach, które dodać do profilu może (ale nie musi) każdy.

Avatar to obrazek, który wyświetla się na profilu oraz przy postach użytkownika. Ma wymiary: 250 px szerokości i 350 px wysokości, i może mieć dowolny format: od zdjęcia, przez lekkie gify, aż do rysunków. Musi być jednak dokładnym odzwierciedleniem postaci, a więc umaszczenie i kolor oczu powinny zgadzać się z opisem w profilu i Karcie Postaci. Wyjątkiem są nabyte w trakcie gry blizny, które nie muszą mieć swojego odzwierciedlenia na avatarze. Należy jednak pamiętać o prawach autorskich! Jeżeli korzystamy ze zdjęć z konkretnej galerii np. na Flickrze lub Instagramie, link do niej należy podać w Karcie Postaci. Przy korzystaniu z rysunków należy natomiast mieć zgodę autora na ich wykorzystywanie.

Wpisanie linku do galerii w Karcie Postaci jest również równoznaczne z zarezerwowaniem wizerunku postaci. Oznacza to, że zajmujemy sobie na wyłączność daną galerię i inne osoby na forum nie mogą korzystać ze zdjęć z niej bez naszego pozwolenia. Dozwolona jest rezerwacja maksymalnie dwóch galerii (pod warunkiem, że koty w nich są zbliżone do siebie) oraz dodatkowej trzeciej, jeśli jedna z określonych dwóch ma w sobie mniej niż 10 zdjęć. Inni użytkownicy na pewno chętnie pomogą Ci w szukaniu galerii, jeżeli sobie jej nie znajdziesz. Pamiętaj, by sprawdzić spis ZAREZERWOWANYCH GALERII KOTÓW.

Jeśli nie masz zarezerwowanej galerii, a używasz jakiegoś zdjęcia, lub masz na avatarze rysunek wykonany dla Ciebie przez kogoś innego, OBOWIĄZKOWO uzupełnij pole profilu "autor avatara".

Aby ustawić sobie avatar, należy najpierw przyciąć obrazek czy zdjęcie do wymaganych rozmiarów (250 px szerokości i 350 px wysokości), a następnie wejść w zakładkę PROFIL na górze forum, a następnie kliknąć „emblemat” i wybrać jedną z dostępnych opcji wstawiania emblematu. Najwygodniejszą z nich jest „odnośnik do zewnętrznego emblematu” – wystarczy wkleić w to pole link do avatara i kliknąć przycisk „wyślij”. Link można uzyskać np. poprzez zamieszczenie avatara na stronie https://imgur.com i skopiowanie go. Przy wstawianiu go na forum trzeba też uważać na to, aby odnośnik do obrazka był bezpośredni – link musi kończyć się odpowiednio na „.jpg”, „.png” lub „.gif” w zależności od rodzaju pliku.

Podpis to natomiast dowolny tekst i/lub obrazek, który wyświetla się pod naszymi postami. Może to być np. fragment jakiejś piosenki, cytat z książki, rysunek naszej postaci i tym podobne. Aby ustawić podpis, należy wejść w PROFIL i kliknąć w zakładkę „podpis”, jego treść umieścić w polu tekstowym, które się wyświetli, a następnie kliknąć przycisk „wyślij”.

Treść podpisu można formatować za pomocą BBCode oraz HTML. Należy jednak uważać na limit znaków. Jeżeli nasz podpis jest zbyt długi, można np. zrobić mu screena, a następnie wstawić go jako obrazek.

Jeżeli chcesz użyć koloru którejś z forumowych grup, na przykład w podpisie lub swojej Karcie Postaci, skopiuj jego kod stąd:

Gwiezdny Klan: #5C5AA6
Ciemny Las: #8F534B
Pustka: #6C8570
Plemię Wiecznych Łowów: #886CAB
Klan Gromu: #FFCE7A
Klan Rzeki: #7898FF
Klan Wichru: #A3E0D5
Plemię Niedźwiedzich Kłów: #ffffff
Samotnik: #7DBF65
Nieaktywny: #828282


ŻYCZYMY MIŁEJ GRY NA STARLIGHT!
Halloween

Skocz do: