IndeksIndeks  SzukajSzukaj  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 :: 
Administracja
 :: Kompendium :: Regulamin
Regulamin
Nie 16 Sie 2020, 20:14
Światło Gwiazd
Światło Gwiazd
Grupa : Gwiezdny Klan
Płeć : kocur
Księżyce : nieskończone
Matka : srebrna skórka
Ojciec : gwiezdny pył
Wygląd : utkany z gwiazd
Multikonta : administracja
Liczba postów : 1269
Administracja
https://starlight.forumpolish.com

Regulamin

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Dołączając na forum, automatycznie akceptujesz poniższy regulamin i zobowiązujesz się do przestrzegania zasad. Regulamin obowiązuje wszystkich użytkowników, a wszelkie wątpliwości czy kwestie, które nie są przezeń regulowane, polecamy zgłaszać administracji. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany treści regulaminu i zasad, o czym Was wyraźnie poinformujemy.

2. Forum, jak i forumowy serwer Discorda, przeznaczone są dla osób grających lub zamierzających rozpocząć rozgrywkę w niedługim czasie. Bardzo zależy nam na tym, by grać w niekonfliktowym (na tyle, na ile to możliwe), sprawdzonym towarzystwie, w związku z czym forum przed dołączeniem na forum należy skontaktować się z administracją, która zastrzega sobie prawo do selekcji graczy lub odmówienia komuś gry.

3. Ponieważ serwer Discorda jest oficjalnym, ściśle powiązanym z forum sposobem komunikacji pomiędzy graczami, a także pomiędzy graczami i administracją, pozostawanie na nim jest konieczne, aby grać na forum. Aktywność na serwerze jest w pełni opcjonalna. Administracja zobowiązuje się do łagodzenia wszelkich sporów i proponowania dodatkowych rozwiązań dostosowanych do danej sytuacji i osoby, aby mogła się ona czuć maksymalnie komfortowo na serwerze.

4. Wymagamy zachowania kultury osobistej i stosowania się do zasad netykiety. W związku z tym na forum zabrania się m.in. dyskryminacji, obrażania, prowokowania konfliktów, zamieszczania treści pornograficznych, rasistowskich i innych powszechnie uznawanych za obraźliwe, a także spamowania.
4a. Prosimy o powstrzymanie się przed reklamowaniem innych tekstowych gier fabularnych. Rozmowy na temat innych tego typu gier również są uznawane za reklamę.

5. Forum, wyłączając część pozafabularną, ma charakter tekstowej gry fabularnej (roleplay) w uniwersum Wojowników Erin Hunter. Fabuła, mapa, lokacje i postaci NPC, a także mechanika, są jednak naszego autorstwa, w związku z czym uprasza się o ich niekopiowanie. Prosimy też o stosowanie się do terminologii obowiązującej w zasadach (np. Gwiezdny Klan, nie Klan Gwiazdy).

II. KONTO I POSTAĆ

1. Imiona postaci muszą być zgodne z realiami uniwersum i odnosić się do roślin, zwierząt, zjawisk, pojęć, itd. znanych w Europie.

2. Choć imiona, które pojawiły się w książkach, mogą pojawić się na forum, to granie postaciami książkowymi jest zabronione. Dozwolone za to jest przenoszenie swoich własnych postaci z innych RP, pod warunkiem dopasowania ich do naszych realiów.

3. Design postaci musi być jak najbardziej zbliżony do naturalnego oraz zgodny z zasadami genetyki, co dotyczy nie tylko umaszczenia, ale i budowy ciała, wyglądu głowy czy specjalnych cech (np. naturalnie krótki ogon, kręcone futro).
3a. Wygląd postaci nie ulega zmianie w trakcie gry. Dozwolone są wyłącznie zmiany wynikające z dorastania czy związane z posturą (np. nabieranie masy mięśniowej, tracenie na wadze), nabywanie blizn oraz przebarwianie się oczu u kociąt. WYJĄTEK: jeżeli gracz uzyskał akceptację Karty Postaci, ale nie rozpoczął jeszcze gry lub napisał mniej niż 20 postów, może skontaktować się z administracją celem rozpatrzenia niewielkich zmian w designie postaci.
3b. Postać może mieć wrodzone wady rozwojowe, schorzenia czy choroby, muszą one jednak zostać wyraźnie zaznaczone w karcie postaci i należy im przypisać odpowiednie cechy negatywne. W takich przypadkach należy się liczyć z adekwatnym do schorzenia ograniczeniem sprawności kota, które dotyczy zarówno mechanicznej warstwy gry (obniżenie statystyk), jak i samej fabuły (czyt. należy pamiętać o odgrywaniu danego schorzenia, a postaci innych graczy mogą go nie rozumieć i reagować na nie negatywnie).
3c. Gra całkowicie głuchym, pozbawionym węchu lub bezwłosym kotem jest zakazana ze względu na realia; taki kot nie poradziłby sobie na wolności.
3d. Maksymalny rozmiar avatara to 250 px szerokości i 350 px wysokości, a wygląd kota na avatarze powinien jak najbardziej zgadzać się z opisem wyglądu i wiekiem postaci.
3e. W przypadku używania rysunków należy mieć zgodę autora na ich wykorzystywanie. W przypadku używania zdjęć, należy podać ich autora i/lub link do rezerwowanej galerii w Karcie Postaci.

4. Jeżeli chodzi o osobowość postaci, ogranicza Was jedynie własna wyobraźnia, choć prosimy o wzięcie pod uwagę, że w klanie postać nie żyje sama i reszta postaci, również NPC, ma na nią jakiś wpływ. Należy więc trzymać się opisanego charakteru postaci NPC czy ich stylu wychowywania kociąt, a prowadzenie wszelkich zaburzeń psychicznych powinno być poprzedzone stosownym researchem.
4a. Postaci mogą wykazywać dowolną orientację seksualną i romantyczną oraz tożsamość płciową. Należy przy tym pamiętać, że wciąż gramy kotami, które rozpoznają płeć innych osobników po zapachu i które nie mają możliwości przejścia medycznej tranzycji płciowej, a na związki nieheteronormatywne postaci innych graczy mogą mieć różne, niekoniecznie pozytywne reakcje.

5. Grę rozpoczynamy jako kocię, samotnik lub zgodnie z aktualnie otwartymi naborami.

6. Rozgrywkę można rozpocząć dopiero po przeczytaniu regulaminu, napisaniu karty postaci i zaakceptowaniu jej przez administratora lub moderatora. Po otrzymaniu koloru grupy uzyskuje się dostęp do pisania postów w części fabularnej.
6a. Na napisanie karty postaci po zarezerwowaniu slotu w zapisach user ma tydzień, a karta postaci zostanie sprawdzona przez administratora lub moderatora w przeciągu 48 godzin od umieszczenia jej na forum. Jeżeli pojawi się konieczność wprowadzenia poprawek, użytkownik otrzyma stosowną wiadomość prywatną, a na ich naniesienie ma tydzień.

III. MULTIKONTA, PORZUCENIA, BRAK AKTYWNOŚCI

1.  Na start dozwolone jest stworzenie dwóch postaci. Jeżeli gracz zaczyna od jednego konta, drugie może stworzyć w dowolnym momencie i nie musi spełniać żadnych dodatkowych wymogów.

2. Trzecią i czwartą postać można stworzyć po spełnieniu następujących warunków:
2a. gra na forum od przynajmniej miesiąca;
2b. napisanie na dotychczasowych kontach po 30 (trzecie konto) lub po 75 (czwarte konto) postów fabularnych;
2c. napisanie po co najmniej 10 postów fabularnych na dotychczasowych kontach przez ok. 35 dni przed stworzeniem trzeciego/czwartego konta; w przypadku postaci z adopcji napisanie po co najmniej 5 postów fabularnych.

3. Aby powrócić do gry kontem, które wcześniej trafiło do nieaktywnych, gracz musi spełnić następujące warunki:
3a. nie podlegać ograniczeniom wynikającym z punktu 7a i 7c (jeżeli przed powrotem do porzuconej postaci w międzyczasie gracz porzucił drugą lub kolejną postać - należy odczekać miesiąc);
3b. jeżeli konto będzie drugim aktywnym kontem usera: brak wymogów dotyczących liczby postów;
3c. jeżeli konto będzie trzecim aktywnym kontem usera: napisanie na dotychczasowych kontach po 15 postów i napisanie po co najmniej 5 postów fabularnych na dotychczasowych kontach przez ok. 35 dni przed powrotem;
3d. jeżeli konto będzie czwartym aktywnym kontem usera: napisanie na dotychczasowych kontach po 40 postów i napisanie po co najmniej 5 postów fabularnych na dotychczasowych kontach przez ok. 35 dni przed powrotem.

4. Stworzenie trzeciego i czwartego konta oraz powrót postacią musi być poprzedzone konsultacją z administracją.
4a. Administratorzy nie mają prawa odmówić userowi stworzenia nowego multikonta lub powrotu postacią, jeżeli ten spełnia podane wyżej wymogi i nie podlega ograniczeniom wynikającym z punktu 7a i 7c.
4b. Jeżeli user nie spełnia wymogów, administracja zobowiązuje się do podania powodu odmowy i wskazania, w jaki sposób spełnić wymogi.

5. Obowiązkowo należy wypisać aktywne multikonta z pełnych imion w profilu każdej swojej postaci.
Ukrywanie multikont i/lub używanie VPN czy bramek proxy na forum jest zabronione.

6. Gdy gracz ma więcej niż dwie postaci i jedna z nich gracza umiera ze starości lub w wyniku akcji z Mistrzem Gry (np. w walce lub gdy leczenie ran jest nieudane), może on stworzyć nowe konto w to miejsce bez spełniania dodatkowych wymogów przez kolejne 6 miesięcy.

7. W dowolnym momencie i z dowolnego powodu można porzucić jedną lub wszystkie ze swoich postaci.
7a. Za porzucenie jednej postaci nie są przewidziane żadne kary. W przypadku każdego kolejnego porzucenia nową postać w miejsce porzuconej będzie można stworzyć dopiero po upływie miesiąca.
7b. Jako porzucenie traktowana jest również sytuacja, w której postać umarła w wyniku zaniedbania rany lub choroby, tj. nie udała się na leczenie, lub trafiła do nieaktywnych w myśl punktu 9 tej sekcji.
7c. W przypadku nagminnych porzuceń postaci administracja może podjąć decyzję o ograniczeniu liczby kont danego usera (do 1, 2 lub 3) na czas nie dłuższy niż pół roku i określony z góry, z możliwością szybszego zdjęcia tego ograniczenia na tej samej zasadzie, co określono w punkcie 4b sekcji I. Postanowienia ogólne.

8. Jeżeli gracz porzuca jedną z postaci lub odchodzi z forum, przysługuje mu prawo do określenia losów swoich postaci.
8a. Nieaktywna postać nie może być uznana za chorą/zapadłą w śpiączkę.
8b. Postać może umrzeć, zaginąć lub odejść z klanu i trafić do nieaktywnych, zostać oddana do adopcji lub trafić do forumowych postaci NPC. W ostatnich dwóch przypadkach administracja zastrzega sobie prawo do odmówienia graczowi i poproszenia go o podjęcie innej decyzji, podając przy tym przyczynę odmowy.

9. Rangę "nieaktywny" otrzymuje się automatycznie po upływie miesiąca od ostatniego logowania na forum lub po 2 miesiącach od ostatniego posta fabularnego, jeżeli nie została zgłoszona nieobecność. W takiej sytuacji karta postaci zostaje przeniesiona do archiwum, a postać jest uznana za zaginioną.
9a. Jeżeli do nieaktywnych trafia postać, która nie była mianowana na terminatora i na której napisano mniej niż 15-20 postów, administracja ma prawo do uznania, że postać ta nie istniała na fabule, a następnie umieszczenia w adopcjach slota w jej miejsce. To samo stosuje się w sytuacji, jeżeli postać była mianowana na terminatora, ale miała ok. 5 postów fabularnych lub mniej.

10. Gracz, który porzucił wszystkie swoje postaci lub całkowicie odszedł z forum, do gry może powrócić w dowolnym momencie.
10a. W przypadku chęci powrotu należy zaktualizować kartę postaci, uzyskać ponowną akceptację i powrócić do rozgrywki z rangi samotnika.
10b. Powracający gracz może zacząć od max. 1 postaci na forum. Na powrót którąś z nieaktywnych postaci lub stworzenie nowej musi odczekać od powrotu tyle miesięcy, ile porzucił postaci zgodnie z punktem 7a (możliwe jest wykorzystanie jednego porzucenia bez konsekwencji, jeśli wcześniej gracz nie porzucił żadnej postaci). WYJĄTEK: jeżeli gracz powraca do gry po co najmniej roku od odejścia nie obowiązuje go ten punkt, zamiast tego jest traktowany jak nowy gracz.


IV. ROZGRYWKI FABULARNE

1. Jeden realny miesiąc odpowiada dwóm księżycom w grze.
1a. Na fabule należy trzymać się zarówno tego upływu czasu, jak i określonych ram czasowych oraz panującej obecnie pory roku.
1b. Wiek postaci jest aktualizowany przez administrację na bieżąco w SPISIE POSTACI.
1c. W razie potrzeby zastrzegamy sobie prawo do tymczasowego zamrożenia upływu czasu dla wszystkich postaci. Może się to okazać konieczne np. podczas Zgromadzenia - do czasu jego zakończenia postaci nie będą się starzeć, a postaci, które na Zgromadzenie nie poszły, nie będą mogły wychodzić z czasoprzestrzenią w przód. W razie wystąpienia takiej sytuacji pojawi się stosowne ogłoszenie.

2. Jednocześnie można prowadzić 5 rozgrywek fabularnych. Należy przy tym pamiętać o zachowywaniu porządku czasowego.
2a. Do limitu nie wliczają się: sesje z leczeniem dla pacjenta i medyka, sny z udziałem martwych, klanowe zebrania (w tym ceremonie i pogrzeby), treningi, polowania, wyprawy po medykamenty, wyprawy, eventy i inne akcje z Mistrzem Gry, z wyłączeniem: sesji z NPC, sesji z nauką i rozwojem umiejętności, walk treningowych i krótkich (mniej niż 3 posty MG) wbić do sesji przez MG.

3. Do prowadzenia swoich wątków wybieramy lokacje, w których nikt obecnie nie gra. Aby uznać sesję za zakończoną, wszyscy uczestnicy muszą umieścić dopisek "zt" na końcu wiadomości lub muszą minąć trzy tygodnie od ostatniego posta (wyjątek: osoba, na której odpis się czeka, zgłosiła nieobecność, zobacz punkt 12).
3a. Lokacje fabularne zakładają administratorzy. WYJĄTEK: każdej postaci przysługuje jedna lokacja, zwana legowiskiem. Legowiska można tworzyć na ziemiach niczyich (samotnicy) lub w specjalnie przeznaczonym do tego dziale w obozie klanu.

4. Nie istnieją żadne limity co do długości postów w sesjach. Prosimy jednak o dbanie o to, by posty  były składne i w miarę poprawne.
4a. Na forum piszemy w czasie rzeczywistym, tj. nie rozpisujemy sesji fabularnych poza forum i nie wrzucamy postów w odstępie kilku minut bez dawania innym szansy na reakcję na wydarzenia.

5. Niedozwolone jest decydowanie za drugą osobę o działaniach jej postaci, chyba że się na to zgodziła. Dopuszczalne jest za to wbijanie bez zapowiedzi do czyjejś rozgrywki, ale należy przy tym zachować fabularny sens swojego wbicia (np. wytłumaczyć, czemu postać znalazła się w danym miejscu) i szacunek do innych obecnych w danym wątku. W skrócie – nie psujmy innym zabawy, nie wbijajmy do każdej rozgrywki, gdzie dzieje się coś niecodziennego, zwłaszcza jeżeli dzieje się ona w lokacji, do której nasza postać zazwyczaj się nie udaje, i w razie czego po prostu zapytajmy, ale i pamiętajmy o tym, że inni mimo wszystko mogą nam wejść do wątku.

6. Niedozwolone jest przenoszenie wiedzy użytkownika na postać czy z jednej postaci na drugą. Nie można także grać samemu ze sobą; prowadzenie jednocześnie więcej niż jednej swojej postaci w jednym wątku jest dozwolone jedynie w przypadku rozgrywek wieloosobowych, np. ceremonii.

7. Należy liczyć się z tym, że postać może zostać trwale okaleczona lub uśmiercona przez inną postać, jednak tylko w obecności Mistrza Gry, który przy użyciu zdrowego rozsądku i mechanicznych narzędzi ocenia m.in. realizm walki i obrażenia. To samo może spotkać postać w evencie, polowaniu, walce z drapieżnikiem czy innej sesji prowadzonej przez Mistrza Gry.

8. Mistrzowie Gry mogą w każdej chwili zaingerować w dowolną rozgrywkę, szczególnie jeżeli odbywa się ona w niebezpiecznym miejscu, np. w pobliżu Gniazd Dwunogów. Mistrzowie Gry zobowiązują się jednocześnie, by w razie losowego wejścia do czyjejś rozgrywki nie rzucać bezpośredniego zagrożenia życia dla przebywających w wątku postaci, jeżeli gracz i postać świadomie nie wplątali się w taką sytuację.

9. We wszelkich akcjach pod okiem Mistrza Gry należy opisywać działania postaci w kategoriach zamiarów (podjął próbę powalenia X na ziemię; skoczył z zamiarem uśmiercenia zwierzyny), a nie dokonanych faktów (skoczył i powalił X na ziemię; skoczył i zabił zwierzynę). Inne zasady dotyczące akcji MG zostały opisane w dziale MECHANIKA.

10. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do działań Mistrza Gry należy skontaktować się z nim lub administracją celem wyjaśnienia sytuacji.

11. Jednocześnie można brać udział w jednej rozgrywce z Mistrzem Gry. Wyjątkiem od tej reguły są walki treningowe i sesje z postaciami NPC. Wszelkie inne wyjątki, np. w sytuacji małego zagrożenia życia w obu wątkach, rozpatrują administratorzy indywidualnie. Każdy wątek z Mistrzem Gry musi zostać uznany za najbardziej bieżący w czasoprzestrzeni postaci; nie można rozpoczynać nowych sesji w czasoprzestrzeni po sesji z Mistrzem Gry, gdy ta wciąż trwa.

12. W odpowiednim temacie zgłaszamy nieobecności trwające 3 dni lub dłużej. W miarę możliwości prosimy o określanie nieobecności terminem, a jeżeli nieobecność jest dłuższa niż dwa tygodnie - określenie, co w tym czasie dzieje się z postaciami (np. choroba).
12a. Zgłoszenie nieobecności umożliwia przedłużenie swojego czasu na odpis w danym wątku, nim ten wygaśnie. Jeżeli nieobecność jest określona terminem i trwa dłużej niż tydzień, ale mniej niż miesiąc, na odpis w danym wątku masz tydzień od dnia powrotu, nim zostanie on uznany za zakończony. Jeżeli nieobecność jest zgłaszana na czas nieokreślony lub trwa dłużej niż miesiąc, należy odpisać w sesji w ciągu 4 tygodni od ostatniej wiadomości, aby nie wygasł.
12b. Dla zachowania względnej dynamiki fabuły nie jest możliwe zgłoszenie "permanentnej" nieobecności na czas nieokreślony. Zamiast tego nieobecność taka dwukrotnie wydłuża czas przejścia postaci do nieaktywnych, tzn. jeżeli gracz zgłosi nieobecność na czas nieokreślony i z niej nie powróci, to po 4 miesiącach od dnia zgłoszenia nieobecności jego postaci są uznawane za nieaktywne.


V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W przypadku łamania regulaminu i zasad forum administracja i moderatorzy mogą stosować: upomnienia słowne, wyciszenia czasowe lub stałe na tematy pozafabularne i forumowe komunikatory, ostrzeżenia i bany, zależnie od przewinienia. Administracja zobowiązuje się do udzielenia stosownego wyjaśnienia, dlaczego gracz otrzymał daną karę.
1a. Maksymalna ilość ostrzeżeń, jakie może otrzymać użytkownik, wynosi 3. W przypadku dalszego uporczywego lub drastycznego łamania regulaminu po otrzymaniu 3 ostrzeżenia, użytkownik zostaje zbanowany i umieszczony na czarnej liście, w związku z czym nie będzie mógł powrócić do gry.
1b. W przypadku długotrwałej, zauważalnej poprawy zachowania gracza i stosowania się do zasad na forum, ostrzeżenie może zostać decyzją administracji cofnięte. Przypadki takie są rozpatrywane indywidualnie.
1c. Zachęcamy do rozwiązywania ewentualnych konfliktów poprzez kontakt prywatny między zainteresowanymi stronami i prosimy, by wszyscy zachowywali się tak, żeby nie trzeba było stosować powyższych środków.
1d. W razie potrzeby użytkownicy mogą zwracać innym użytkownikom uwagę na ich niewłaściwe zachowanie, niezależnie od pełnionej przez siebie funkcji.
Halloween

Skocz do: